Известие

Collapse
No announcement yet.

Чистотата преди всичко :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Всичко е ток и жица Просто съм поставил гумичките на дългите лули не както трябва. Сега сглобих както трябва и направо "не си иска гумите" Върви като бясна, май откак съм я взел не е вървяла така, ама нищо чудно, едната свещ беше цялата бяла, явно е седяла във водата 2-3 години... Избърсах, подсуших, позачистих и напръсках с контактен спрей. Някои от гумичките са скъсани, някои от лулите - спукани, само бобините са ОК. Ще събера нови гумички, нови лули и нови свещи и пак ще разглобявам, ама на лято като е топло. Сега и без това върви като хала и няма взривове на метан. А двигателят е тих като пчеличка жужи, много се кефя.... :0

    Най-интересното е, че ми беше кеф да си разглобявам и да се черня.... 166-цата никога дори не ми е минавало през ума да бъркам под капака, а тази е като конструктор Лего...


    П.С. Винаги съм харесвал коли карани на метан - маслото е сълза, а двигателят не се чува въобще. 124-ката ми беше така... Като и сменях веригата на 350 000 км. отворихме двигателя и там нямаше едно петно нагар. Чист, все едно излиза от завода. Падна ни ченето на мен и на майстора. Карал съм я 200 000 само с мобил полусинтетика наливно. Всичко беше едно такова чисто и златисто, нямах тогава телефон с камера да го щракна - много ме е яд....
    Last edited by gorbi; d.m.y г., 13:40.
    AR 166 2,4 jtdm
    NT II 2,7 tdi
    Peugeot 206 1,1
    AR 155 1,6 ex, AR 145 1,9 jtd ex, MB 124 CE ex

    Comment


    • #17
      ей това е... урочасах я от толкова хвалене... Тръгнах следобед да я покарам малко, запали нормално, оставих я да позагрее, тъкмо да тръгна - претресе, изгасна и game over. Върти нормално, странични шумове няма, но не подава никакви признаци на палене.

      Казвайте утре какво да гледам.. ?
      Last edited by gorbi; d.m.y г., 18:44.
      AR 166 2,4 jtdm
      NT II 2,7 tdi
      Peugeot 206 1,1
      AR 155 1,6 ex, AR 145 1,9 jtd ex, MB 124 CE ex

      Comment


      • #18
        Гледай пак там, свали всички свещи и ги подсуши от бензина, който ги е овлажнил докато не са имали работещи бобини, след което сглоби и давай смело газ. Вода при свещите е единствения проблем, който може да се получи при миене на този двигател, освен ако не се престараеш и някакси успееш да вкараш вода в смукателя, но тогава от първoто палене веднага ще усетиш, че вече нямаш двигател...
        И бъди нащрек да не е станало и при теб ей това...

        Comment


        • #19
          Погледнах пак там и какво да видя - не е лесно да си тъп...

          Затиснал съм кабелите, които отиват към първите две бобини, скъсала се е обшивката на проводника и е давало на късо.

          Сега отчаяно се нуждая от вашите знания да измислим - какво се е прецакало - дали бобините или мястото откъдето идват тия кабели. По-логично е според мен да е мястото откъдето идват, щото до бобината нищо вече не е стигнало, освен може би някой ток на късо съединение, която да я е изгорил. Въпросът е:

          1. Къде да търся - предпазител, реле, клеморед?

          2. Как да проверя дали бобините са здрави?




          И от мен да знаете - тоя двигател, по-добре си го дръжте мръсен, ако преди не сте си поглеждали под капака...
          Attached Files
          AR 166 2,4 jtdm
          NT II 2,7 tdi
          Peugeot 206 1,1
          AR 155 1,6 ex, AR 145 1,9 jtd ex, MB 124 CE ex

          Comment


          • #20
            Като изолираш сега кабелите без капака върху тях пали ли колата..?

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
              Като изолираш сега кабелите без капака върху тях пали ли колата..?
              Вече пали. Намерих един изгорял предпазител 40А в двигателния отсек, близо до предното стъкло. Обаче прекъсва, съмняваме че все пак си е отишла някоя бобина. Ще пробвам с изключване една по една, да разбера дали е от тях...
              Attached Files
              Last edited by gorbi; d.m.y г., 12:12.
              AR 166 2,4 jtdm
              NT II 2,7 tdi
              Peugeot 206 1,1
              AR 155 1,6 ex, AR 145 1,9 jtd ex, MB 124 CE ex

              Comment


              • #22
                Две от бобините не проявяват признак на живот. Броено от ляво - първата и третата. Като им откача куплунга колата не си променя работата, а като откача някоя от другите две - променя се, към загасване.

                Остана да разбера - бобините ли не работят, или има още някъде нещо изгоряло и към тях не се подава напрежение. Жалко, че нямам мултицет в момента - мога ли да замеря, дали отива напрежение към тях, да ходя да търся мултицет ?
                За да знам - бобини ли да търся или да продължавам да ровичкам. Приемам и всякакви съвети - как по друг начин да разбера дали бобините са проблема или им липсва захранване ?
                Attached Files
                Last edited by gorbi; d.m.y г., 12:58.
                AR 166 2,4 jtdm
                NT II 2,7 tdi
                Peugeot 206 1,1
                AR 155 1,6 ex, AR 145 1,9 jtd ex, MB 124 CE ex

                Comment


                • #23
                  Ми завърти ги просто работещити и неработещити и виж какво ще се получи...
                  sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                  Comment


                  • #24
                    Бобините са еднакви, както каза колегата смени им местата и ще видиш. А за тест на буксата не ти трябва мултицет, взимаш една лампичка от тези за страничните мигачи, изправяш и крачетата така, че да може да влезе в буксата и действаш.

                    ПС: Ако двигателя ти изглежда така СЛЕД миене с водоструйка, честно ти казвам не мога да си представя как е изглеждал ПРЕДИ това...

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                      Бобините са еднакви, както каза колегата смени им местата и ще видиш. А за тест на буксата не ти трябва мултицет, взимаш една лампичка от тези за страничните мигачи, изправяш и крачетата така, че да може да влезе в буксата и действаш.

                      ПС: Ако двигателя ти изглежда така СЛЕД миене с водоструйка, честно ти казвам не мога да си представя как е изглеждал ПРЕДИ това...
                      за това иде реч... беше толкова мръсен, че просто не се стърпях... Дори беше повече от мръсен, беше обрасъл А под капака ще се мие по-натам...

                      След проба с лампата, установих, че лампата мига, значи идва напрежение.

                      Свалих бобините и видях къде е проблема... Все пак токът на късо съединение е дошъл бая силничък, та чак са се взривили...

                      Следва: търсене на бобини ... Някой ако има за продаване употребяване, сега му е времето да предлага. Или насоки къде да си намеря на добра цена, ако няма употребявани.

                      Мерси на всички, които се отзоваха и дадоха насоки къде и какво да гледам.

                      Двигателя пак ще го мия, защото има нужда от още почистване, ама вече знам как...
                      Attached Files
                      Last edited by gorbi; d.m.y г., 15:51.
                      AR 166 2,4 jtdm
                      NT II 2,7 tdi
                      Peugeot 206 1,1
                      AR 155 1,6 ex, AR 145 1,9 jtd ex, MB 124 CE ex

                      Comment


                      • #26
                        За сметка на всичко - направих си нов аватар...
                        Attached Files
                        AR 166 2,4 jtdm
                        NT II 2,7 tdi
                        Peugeot 206 1,1
                        AR 155 1,6 ex, AR 145 1,9 jtd ex, MB 124 CE ex

                        Comment


                        • #27
                          напиши номера на бобината....ако са същите като на 1.8 ТС след 2000г. ще ти подаря една

                          ако са същите, бобини по 20 лева има и тук http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=76803

                          ....
                          иначе и аз по-мръсен двигател на кола "след миене" не бях виждал

                          ....
                          Last edited by KirilSol; d.m.y г., 18:14.
                          Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
                          Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
                          Lancia Ypsilon '02

                          Comment


                          • #28
                            Не са същите за съжаление, доколкото аз знам тези на ТС-то с металния капак са различни от тези, които са на ТС с пластмасовия капак...

                            Comment


                            • #29
                              Аз на моите съм извадил всички номера и ги писах в раздел "купува", дори вече май има сделка за две + една резервна бобини

                              Колкото до миенето - жалко, че не се сетих да снимам двигателя преди да му ударя водоструйката...

                              Не е мит с препарат, може би това имате предвид. Пък и това което се вижда на снимката с бобините е под капака, там няма как да се измие без демонтаж на железния капак - но пък показва цялостното състояние на двигателя, като колко е бил чист
                              Съвсем както трябва ще си го измия като се стопли, сега просто не се стърпях да отмия сталагмитите - отвсякъде мазно, парцали, листа и гнус....
                              Last edited by gorbi; d.m.y г., 19:07. Основание: допълване
                              AR 166 2,4 jtdm
                              NT II 2,7 tdi
                              Peugeot 206 1,1
                              AR 155 1,6 ex, AR 145 1,9 jtd ex, MB 124 CE ex

                              Comment


                              • #30
                                Човек не се занимаваи със това миене на двигателя,самият ти стигна до тоя извод.Гледаи колата да ти върви както трябва,поддържаи я във кондиция.Моята вече 7-ма година почва от как е при мен и дори не си и помислям да я правя тая операция.А колкото до бубините във купува-продава ги има колкото ти трябват.
                                Last edited by BillyBoy`; d.m.y г., 15:26.
                                АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

                                Comment

                                Working...
                                X